...en weer weg van teruggeweest - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Jmcl - WaarBenJij.nu ...en weer weg van teruggeweest - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Jmcl - WaarBenJij.nu

...en weer weg van teruggeweest

Door: Johannes van de Water

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2017 | Nederland, Woerden

3 januari

Weer niks gedaan, maar een beetje ongepland: we wilden wel dingen, maar eerst moest er ontbeten worden, en daarvoor gemediteerd en daarvoor broodjes gehaald. Toen we uitenidelijk rond 11.30 klaar waren met alles, wilde ik nog even werken (mails van Renault beantwoorden en foute datum die ik aan India had doorgegeven corrigeren), toen wilde Maris nog even liggen en dus was het 14.00 voordat ik met de meiden aan het zwembad lag (en Maris in bed). Ik heb eindelijk van de arbeidsongeschiktheidsverzekering de bevestiging dat ik vanaf vorige week een dekking heb. Dus ben ik zonder eerst voorzichtig 'door' te gaan zo in het zwembad gedoken en heb over een smal muurtje gelopen, met de vloer 4 meter lager. Van 16.00 tot 17.30 nog beneden aan het strandje gelegen en gebeachachtigvolleyballed (met de meisjes zijn de regels soms wat flexibel). Om 19.00 eten gemaakt met salade, pasta uit de vries en 'haas', zeg maar een groot konijn....

4 januari

Vandaag wel vroeg opgestaan, om 09.15 op, om tijd te winnen geen broodjes gehaald, maar fruit en toast als ontbijt. De beloning van dit alles was, dat we om 13.00 al aan de koffie aan het strand bij ons beneden zaten. Waar blijft de tijd.... Wel een deel van de ochend besteed aan mailen met mijn moeder en de Zilveren Kruis vakantiedokter-app, omdat ik al 2 weken rare plekken op mijn wang heb (gelukkig heb ik nu een AOV). Om 14.00 zaten we weer op ons Sahara-zand strandje, waar we tot 17.00 gelegen hebben. We hebben terug 'thuis' eten gehaald bij het cafeetje bij ons aan het strandje (kaasjes, gefrituurde visjes, kipkroketjes, aardappel kroketjes, gebakken pepertjes en brood) waardoor we net op tijd terug in het appartementje waren om de 'eindinspectie' van de verhuurders te ondergaan, dat gaat nogal licht: ze komen binnen, wij zeggen dat we volgend jaar weer gebruik willen maken van het appartement, zij geven de 100,- Euro borg terug en dat is het.

5 januari

De laatste volle dag op Tenerife hebben we nuttig besteed door eerst uit te slapen. Om 11.00 zaten we aan het ontbijt, binnen, omdat het slecht weer was, het begon zelfs te hozen (zo'n 30 seconden zagen we wat druppels op het terras vallen). Na het ontbijt en de meditatie besloten we om 'te gaan rijden, net zolang totdat het beter weer werd', maar dan ben je op zo'n klein eiland snel klaar met je opties. Dus waren we een 40 minuutjes later op een bergkam/uitzichtpunt (konden we de Teide mooi zien) aan het zuiden van het eiland. We hadden een leuke smalle bergweg naar boven, met hier een daar een uitdaging (een meisje in een Corsa die ons tegemoet kwam en het zo spannend vond, dat ze midden op het weggetje stil ging staan en vond dat wij er maar langs moesten zien te komen (onmogelijk). Na het uitzichtpunt liepen we vast om een touringcar in zo'n 20 auto's voor ons, ons tegemoet kwam. Waardoor alle 20 auto's een spleet/uitsparing of ravijn moesten vinden om in te parkeren. Wij zijn uiteindelijk maar zo'n 200 meter achteruit terug de berg op gereden om het probleem (nee, uitdaging, uitdaging) te ontlopen. Vervolgens zijn we verder naar de westkant van het eiland gereden (daar waren we nog nooit geweest), waar we in Orotava nog een uitstapje hebben gemaakt. De zon scheen weer en onder gemopper van Laura en Charlotte ("Pijn in mijn voeten", "Ik ben moe", "wanneer gaan we weer naar het huisje?") toch nog de kerk, het mooiste plein van Tenerife en een leuk restaurantje bezocht (met lekkere kabeljauw, varkensdij, kroketjes en salade). Om 18.30 waren we terug bij ons appartement en konden we de boel een beetje opkuisen en de koffers inpakken.

6 januari

3 koningen, hoera! We moeten naar huis vandaag, boehoehoe! We werden vandaag rond 08.00 wakker (zonder wekker, omdat we pas om 14.30 hoefden in te checken) op het warmste Tenerife van de hele vakantie. Omdat we gister bijna alles al hadden ingepakt en de uitpuilende koffers (net) dichtzaten, hadden we vanmorgen niet veel meer te doen. Na het douchen nog even de koffer open gedaan om de toilettas erin te doen en (beetje proppen), klaar! Toen moest ie nog een keer open omdat ik geen onderbroek klaar had gelegd, toen nog een keer omdat ik mijn paspoort ergens onderin had gedaan, toen nog een keer omdat ik de papieren van de huurauto kwijt was (die had ik strategisch tussen mijn kleren gedaan) en toen was ik klaar. Toen wilde Maris nog dat ik haar batterij aan flesjes/zalfjes/cremetjes in mijn koffer zou doen en toen was het echt kl.. en toen kwam Laura met de knuffels die bij haar niet meer pasten. Klaar! Na de meditatie nog 1x keer ontbeten op het terras (nog een keer deze vakantie, want nog dit jaar komen we terug) en toen waren we net op tijd om nog even beneden aan het strand een koffietje te drinken. 27 graden. Koffietentje was dicht (3 koningen). Ik overwoog nog even om terug naar het appartementje te gaan (we hadden de sleutels al ingeleverd) en in te breken om zelf koffie te zetten, maar dan zou mijn koffer weer open moeten voor het mobiele espresso-apparaat en de melkschuimer en dat zag ik niet meer zitten. Dus toen nog een kwartier op een bankje van de zon zitten genieten aan zee en daarna naar het vliegveld gereden. Onderweg begon de Picasso erbarmelijk te 'pingen' en te lichten dat alle benzine op was (al dagen negeerde ik het 'ik ben leeg' metertje), dus de doelstelling om de eerste keer pas op het vliegveld te tanken, vervloog hierbij. Het zou namelijk jammer zijn om in het zicht van de (lucht)haven te stranden zonder brandstof.

Om 11.30 de auto ingeleverd, nou ja, ingeleverd, het is 3 koningen, dus was er niemand om de auto bij in te leveren. Uiteindelijk de sleutel maar afgegeven bij het kantoortje in de luchthaven. Daar zat een meneer heel alleen in het hokje in het donker, die het allemaal wel goed vond met de huurauto's (had zich waarschijnlijk opgegeven om te werken op 3 koningen omdat z'n vrouw bij hem weg is en alle 3 de kinderen heel ver weg studeren en de hond onlangs is overleden. Ja, dan begrijp ik dat je weinig belangstelling hebt of de huurauto's onbeschadigd worden ingeleverd. Wat een ellende is er toch op de wereld. En dan gaat ie zich straks ook nog eens bezatten in een kroeg waar verder niemand is en zijn hele maandsalaris aan de gokautomaat vergooien, waardoor ie de rest van de maand van droog brood moet leven. Dan is zelfs terug naar de kou van Nederland/Duitsland nog (ietsje) beter.). O nee, we moeten morgen ook Fred nog ophalen bij Marijk en Roeland.

Om 11.45 stonden we vooraan in de rij bij de gesloten balie om in te checken. Ik had een goeie koffiebar onderweg van de autoverhuurbalie naar de incheck gevonden, waardoor we er een cappuccino bij hadden. Om 12.00 kwam er een mevrouw die ons razend snel incheckte, we waren zo door de security (behalve crimineel uitziende Maris, die werd -terecht- dubbel gecontroleerd (mijn Spaans is te slecht om te zeggen dat ze ook nog even op verdachte condooms moeten checken)) en zaten we om 12.15 aan de grote cappuccino, bagels en heel erg dikke tosti's te Stap-oppen. Maris won, had ik toch de security beter moeten informeren.

Nu onderweg naar Madrid, waar we om 18.00 landen en dan om 20.00 naar Amsterdam doorvliegen. Dan zijn we rond 23.00 weer op Schiphol en staat als het goed is de Audi bij de voortreffelijke Holiday Valet parking op ons te wachten. Hopelijk hebben ze de standverwarming voor ons aan gezet, want het vrrrriest in Nederland en de verwachting voor Duitsland (ik vlieg zondag naar München voor de Q5 CLT) is zelfs -20.

  • 07 Januari 2017 - 08:07

    Kees En Astrid:

    We waren bijna zelf ook een beetje op vakantie! Hebben genoten van je verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Woerden

Actief sinds 25 Dec. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 16588

Voorgaande reizen:

26 Januari 2018 - 04 Januari 2019

Wintervakantie 2018/2019

24 Juli 2018 - 16 Augustus 2018

Zomervakantie 2018

26 December 2017 - 05 Januari 2018

Wintervakantie 2017/2018

17 Juli 2017 - 10 Augustus 2017

Zomervakantie 2017

06 Juni 2017 - 06 Juni 2017

Mille Miglia 2017

27 December 2016 - 06 Januari 2017

Wintervakantie 2016/2017

18 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Zomervakantie 2016

18 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

'Zomer'vakantie 2015

24 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Zomervakantie 2014 naar Frankrijk, oh nee Italië!

26 December 2013 - 05 Januari 2014

Wintervakantie 2013/2014

Landen bezocht: